Általános Felhasználási Feltételek

www.videa.hu oldalon nyújtott szolgáltatás igénybevételére

A jelen Általános Felhasználási Feltételek („Általános Felhasználási Feltételek”) határozzák meg a Mediaworks Hungary Zrt. ("Mediaworks Hungary Zrt.", „Szolgáltató”) mint a videa.hu weboldal üzemeltetője által nyújtott szolgáltatást, valamint a Szolgáltató és a szolgáltatások igénybe vevője közötti kapcsolatot.

Szolgáltató neve:

Mediaworks Hungary Zrt.

Székhely:

1082 Budapest, Üllői út 48. 

Levelezési cím:

1082 Budapest, Üllői út 48. 

A Szolgáltatás internetes elérhetőségének címe:

www.videa.hu

Elérhetőség:

https://videa.hu/irj_nekunk

+36 1 999 47 60

Szolgáltatás leírása

  1. Szolgáltatás” a Szolgáltató által a www.videa.hu weboldalon nyújtott szolgáltatás az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2022/2065 RENDELETE (2022. október 19.) a digitális szolgáltatások egységes piacáról és a 2000/31/EK irányelv módosításáról (digitális szolgáltatásokról szóló rendelet) („DSA rendelet”) szerinti tárhelyszolgálatatás, amely lehetővé teszi a szolgáltatás igénybe vevője számára, hogy hozzáférjen, megtekintsen, feltöltsön, tároljon és megosszon tartalmat.

  2. Információ”: bármely, elektronikus úton feldolgozható, tárolható, továbbítható adat, jel, kép tekintet nélkül arra, hogy annak tartalma jogi védelemben részesül-e.

  3. Mttv”: a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény

  4. Smtv”: a sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló 2010. évi CIV. törvény

  5. A „Szolgáltatás igénybe vevője” lehet bármely természetes vagy jogi személy, aki, illetve amely igénybe veszi a szolgáltatást, különösen abból a célból, hogy információhoz jusson vagy az információt hozzáférhetővé tegye.

Szolgáltatás használata

  1. A Szolgáltatás használatához és igénybevételéhez a Szolgáltatás igénybe vevőjének internetböngésző szoftvert futtató hardver eszközzel (pl. számítógép, tablet, mobiltelefon) és internet-hozzáféréssel kell rendelkeznie.

  2. A Szolgáltatás kizárólag a hatályos jogszabályok keretei között, harmadik személyek és Szolgáltató jogainak sérelme nélkül, illetve a jelen Általános Felhasználási Feltételek betartása mellett használható. A Felhasználót terheli a felelősség a Szolgáltatással összefüggésben végzett valamennyi tevékenységéért.

  3. A Szolgáltatást regisztráció nélkül, és regisztrációval lehet igénybe venni, azzal, hogy regisztráció nélkül a szolgáltatásnak jelen pontban ismertetett elemei használhatóak.

Regisztráció nélkül igénybe vehető funkciók

Regisztrációhoz kötött szolgáltatás (a regisztráció nélkül elérhető funkciókon túl elérhető további funkciók)

Fejléc funkciók

a fejlécben elérhető regisztrációt nem igénylő funkciók:

- kategóriák

- csatornák

- kereső

- Angol/magyar nyelvválasztó

Player és playeroldali funkciók

- play/pause

- hangerő szabályzó

- beállítások

- megosztás

- minőségbeállítás

- feliratválasztó

- fullscreen

Beágyazott player esetén

- play/pause

- hangerőszabályzó

Playeroldali player alatt található funkciók

- megosztás

- beágyaz

- GIF készítés

- képkocka készítés

- „jelentem” funkció

Lábléc funkciók

- SÚGÓ

- ÍRJ NEKÜNK

- IMPRESSZUM

- FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

- ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT

- DSA tájékoztató

- SÜTIK tájékoztató

- PARTNERPROGRAM

- HIRDESS NÁLUNK!

- GYEREKZÁR

- HU|EN nyelvválasztó

- RSS

- belépés/regisztráció

- elfelejtett jelszó link

- belépés külső regisztrációval

- videó vagy podcast feltöltés

- feliratfájl feltöltés

„Saját” menü

- videólistáim

- adatmódosítás

- jelszó módosítás

- avatar feltöltés

- háttérkép feltöltés

- regisztráció törlése

- Videa videóim

- Videakid videóim (amennyiben van)

- Videaloop videóim (amennyiben van)

- Videólistáim

- Kedvenc videóim

- Kilépés

- Követettek

Playeroldal

- követés

- GIF és loop készítés

Lábléc

- FEJLESZTŐKNEK

  1. A regisztrációval „Videa felhasználói fiók” jön létre, azzal, hogy „Felhasználó” kizárólag: (i) minden 16. életévét betöltött természetes személy; (ii) jogi személy lehet.

  2. A regisztrációval határozatlan idejű szerződés („Szerződés”) jön létre a Felhasználó és a Szolgáltató között. A létrejövő Szerződés nyelve magyar, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, ezért azokat a Szolgáltató nem iktatja és utóbb nem hozzáférhetőek, ugyanakkor a szerződéskötés tényét a Szolgáltató rögzíti (naplózza). A Szerződésnek része valamennyi, a Szerződésben hivatkozott dokumentum, így az Adatkezelési Tájékoztató is. A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak.

  3. Regisztráció során a Felhasználónak meg kell megadnia: (i) Név; (ii) E-mail cím; (iii) jelszó

  4. A regisztráció során megadott adatoknak pontosnak és teljesnek kell lenniük. Szolgáltató semmilyen formában nem vállal felelősséget a hibásan, hamisan megadott adatokból származó tévedésekért, károkért, az ebből eredő mindennemű felelősség a Felhasználót terheli. Hibás vagy hamis adatokkal megadott regisztrációt a Szolgáltató jogosult a tudomására jutását követően haladéktalanul törölni.

  5. Annak érdekében, hogy a Szolgáltató ellenőrizhesse, hogy a Felhasználó által megadott e-mail cím érvényes, Felhasználónak a megadott e-mail címet aktiválnia szükséges a részére automatikusan megküldött link aktiválásával. Az aktiváló link a kiküldéstől számított egy órán át képes aktiválni a friss regisztrációt. Ezt követően új regisztráció megerősítő linket kell a felhasználónak kérni a www.videa.hu fejlécüzenetében található linken keresztül. Amíg a Felhasználó a fiókját nem aktiválja, addig csak a regisztráció nélkül elérhető funkciókat tudja igénybe venni.

  6. A regisztráció szükséges feltétele annak megerősítése, hogy Felhasználó a jelen Általános Felhasználási Feltételek és az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát megismerte, elfogadta, és azt magára nézve kötelezőnek ismerte el. A regisztrációhoz kötött szolgáltatást nem lehet igénybe venni, amíg ezek a dokumentumok elfogadásra nem kerültek.

  7. Amennyiben a Felhasználó jogi személyként regisztrál, akkor a nevében eljáró természetes személy szavatol, hogy rendelkezik minden szükséges felhatalmazással és jogkörrel ahhoz, hogy használja a szolgáltatást, és regisztráljon.

  8. A szolgáltatás díjfizetés nélkül vehető igénybe.

  9. A kiskorúakra ártalmas tartalmakat kizárólag regisztrált felhasználók tekinthetik meg.

  10. A Felhasználó köteles a Szolgáltatót haladéktalanul tájékoztatni Videa felhasználói fiókja bármilyen jogosulatlan felhasználásáról vagy bármilyen egyéb a biztonságot sértő cselekedetről.

  11. A Felhasználó a regisztrációját bármikor indoklás nélkül törölheti. Ezen kívül a regisztráció megszűnik a regisztráció Szolgáltató általi törlésével, a Szolgáltatás megszűnésével.

  12. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az Általános Felhasználási Feltételek megszegése esetén a regisztrációja törlésre kerülhet. Szolgáltató kizárja a felelősséget minden, esetlegesen abból eredő kárért, ha a Felhasználó jelen Általános Felhasználási Feltételekbe ütköző magatartása vagy jogszabály megsértése miatt törli a Videa felhasználói fiókot.

  13. A Felhasználó a regisztrációval, annak fenntartásával kötelezettséget vállal arra, hogy a profiljában feltüntetésre kerülő, általa megadott vagy tárolt adatok, információk, fotók a Szolgáltató vagy harmadik személy jogát vagy jogos érdekét nem sértik, csak és kizárólag a valóságnak megfelelő információkat, adatokat tartalmaznak, nem minősülnek önmagukban jogellenes vagy jelen Általános Felhasználási Feltételekbe ütköző tartalomnak.

  14. A Felhasználót terheli a felelősség a Szolgáltatással összefüggésben végzett valamennyi tevékenységéért, a Felhasználó magatartásával összefüggésben felmerült mindennemű vagyoni vagy nem vagyoni kárért és jogsérelemért, illetve egyéb következményért.

  15. Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy az általa feltöltött videó vonatkozásában Szolgáltató a tartalom többszörözésére és nyilvánossághoz való közvetítésére felhasználási jogot szerezzen.

Szellemi tulajdonhoz való jog

  1. A Szolgáltató által a www.videa.hu platformon nyilvánossághoz eljuttatott információ, műsorszám, felhasználó által létrehozott videó, a Szolgáltató vagy más által forgalmazott, értékesített, szervezett kereskedelmi közlemény, a (27) pontban részletezettek szerint „Tartalomnak” minősül.

  2. A Felhasználó szavatol, hogy a www.videa.hu weboldalra feltöltött valamennyi információ, annak valamennyi eleme, ideértve a tartalom egészét, vagy részét képező zenei és egyéb alkotásokat, művek, előadások, előadóművészi teljesítmények, megszólalások, szereplések, szellemi alkotások, szerzői művek, know-how, valamennyi szerzői és/vagy szomszédos vagy kapcsolódó jogi teljesítmények, valamennyi felvétel, hang, mű, elv, ötlet, elgondolás, szellemi alkotás, szerzői-, és szomszédos jogi oltalom alá tartozó művek, zeneművek, szövegek, kreatív koncepció, zenemű, szöveg, előadás, bármely polgári vagy egyéb jogi védelem alatt álló alkotás, mű, annak bármely részlete, címe, karaktere, jelmondata, hangfelvételek, azok egésze, elemei, részletei, a szerzői jogi védelem szintjét el nem érő alkotások, továbbá bármely eredménnyel megvalósuló önálló, vagy általános polgári jogi védelem alatt álló bármilyen szellemi alkotások stb. (együttesen „Tartalom”) átadható vagyoni jellegű és a hatályos jogszabályok értelmében átruházható, illetve átengedhető, időbeli és térbeli korlátozástól mentes, a védelmi idő lejártáig terjedő korlátlan (területileg, időben és a felhasználás módját tekintve is korlátlan) felhasználási jogosultsággal rendelkezik.

  3. A Szolgáltatás igénybe vevője szavatol, hogy felhasználása magáncélú (nem kereskedelmi célú) felhasználás, kizárólag streamelési célokra történő felhasználás, a tartalom olyan digitális továbbítása, mely a tartalom valós idejű megtekintésre szolgálnak, nem pedig végleges letöltésre, másolásra, tárolásra (ide nem értve a saját felhasználói fiókon belüli tárolást)

  4. A Szolgáltatás igénybe vevő tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás jogosulatlan használata, például bármely tartalmának nyilvános helyeken vagy üzletekben való sugárzása vagy nyilvános megjelenítése tilos a Szolgáltató kifejezett írásos hozzájárulása nélkül.

  1. Szolgáltató kijelenti, hogy védjegye, márka neve, logója, illetve minden egyéb, általa használt, illetve alkalmazott szlogen, megjelölés, ábra, jelmondat, stb. felhasználásának engedélyezésére a Szolgáltató jogosult.

Tartalom moderálás

  1. Szolgáltatót nem terheli jogi kötelezettség a Felhasználók által feltöltött tartalom figyelésére, és nem köteles aktívan keresni a jogellenes tartalomra utaló tényeket vagy körülményeket, azonban tartalommoderálást végezhet.

  2. Tartalommoderálás”: a közvetítő szolgáltató olyan automatizált vagy nem automatizált tevékenysége, amely különösen a szolgáltatás igénybe vevője által közzétett jogellenes tartalom vagy a közvetítő szolgáltató Felhasználási feltételeivel összeegyeztethetetlen információ észlelésére, azonosítására és kezelésére szolgál, ideértve az ilyen jogellenes tartalom vagy információ elérhetőségét, láthatóságát és hozzáférhetőségét érintő intézkedéseket, például annak hátrasorolását, a demonetizálását, az ahhoz való hozzáférés megszüntetését vagy annak eltávolítását, vagy a szolgáltatás igénybe vevője általi információközlés lehetőségét érintő intézkedéseket, például a fiókja megszüntetését vagy felfüggesztését;

  3. Szolgáltató kellő gondossággal eljárva önkéntes, saját kezdeményezésű vizsgálatokat vagy egyéb, a jogellenes tartalom észlelésére, azonosítására és eltávolítására, illetve az ahhoz való hozzáférés megszüntetésére irányuló intézkedéseket alkalmazhat, hogy jogellenes tartalom a szolgáltatás során ne jelenjen meg. Szolgáltató a visszaélések elkerülése érdekében proaktívan manuálisan szúrópróbaszerűen ellenőrizheti a feltöltött tartalmat.

Jogellenes tartalom

  1. Jogellenes tartalom”: bármely olyan információ, amely önmagában vagy egy tevékenységgel kapcsolatban, beleértve a termékek értékesítését vagy a szolgálatások nyújtását, nem felel meg az uniós jognak vagy bármely tagállam – az uniós joggal összhangban álló – jogának, függetlenül az adott jog pontos tárgyától vagy jellegétől.

  2. Felhasználó szavatolja, hogy a www.videa.hu weboldalra feltöltött tartalom nem minősül Jogellenes tartalomnak, így különösen, de nem kizárólagosan:

(i) nem sért semmilyen vonatkozó jogszabályt vagy szabályozást, és/vagy nem uszít vagy népszerűsít illegális tevékenységeket.

(ii) nem sérti harmadik fél szellemi tulajdonjogát (beleértve, de nem kizárólagosan a hangot, zenét, animációs vagy nem animációs televíziós műsorok részletét, rövid, közepes és/vagy nagyjátékfilmeket, márkát, logó, hirdetés vagy bármely más olyan anyag, amelyet nem Felhasználó hozott létre, vagy amelyhez nem rendelkezik a szükséges engedélyekkel és engedélyekkel jogtulajdonostól vagy szerzői jogdíj szervezetektől).

(iii) nem alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi, lelki vagy erkölcsi fejlődésének károsítására;

(iv) nem sérti az emberi méltóságot, valamint nem alkalmas valamely nemzet, közösség, nemzeti, etnikai, nyelvi és más kisebbség vagy bármely többség, továbbá valamely vallási közösség vagy ezek bármely tagja elleni – a közösséghez tartozása miatt történő – gyűlölet keltésére vagy erőszakra uszításra;

(v) a tartalom bűncselekményt vagy bűncselekmény elkövetésére való felhívást nem valósít meg, így különösen, ha a tartalom nem alkalmas terrorcselekmény elkövetésére való felhívásra, közösség elleni uszításra, a nemzetiszocialista vagy kommunista rendszerek bűneinek nyilvános tagadására, illetve, gyermekpornográf tartalom megosztását, terjesztését vagy továbbítását nem valósít meg; vagy

(vi) kereskedelmi közlemény megfelel Smtv. 20. § (1)–(7) bekezdése vagy az Mttv. 24. §-a szerinti előírásoknak;

(vii) nem tartalmaz hamis vagy félrevezető információkat, amelyek gazdasági haszonszerzés vagy a közvélemény szándékos megtévesztése céljából hozták létre, mutatják be és terjesztik;

(viIi) a valóságnak megfelelő, nem megtévesztő vagy a valós tényeket hamis színben feltüntető vagy mások személyiségi jogait sértő (pl. becsületsértő vagy rágalmazó) kijelentések, illetve egyéb, harmadik személyek vagy a Szolgáltató jogait potenciálisan sértő tartalmak rögzítése, megosztása vagy egyéb módon hozzáférhetővé tétele, kivéve az alkotmányos véleményszabadság gyakorlásának határain belül maradó tartalmakat és kijelentéseket.

  1. Felhasználó kijelenti, hogy a feltöltött Tartalom nem minősül spamnek vagy más megtévesztő gyakorlatnak, amelynek célja a Szolgáltatási igénybe vevőjének félrevezetése (ide tartozik a túlságosan hosszú tartalom, vagy olyan tartalom, amely nem kívánt és/vagy kéretlen cselekvéseket kényszerít ki akár automatizált, akár manuálisan, amelyek hamisan növelik a megtekintések, megjelenítések számát).

  2. Ezen túlmenően Felhasználó (i) nem növelheti hamisan a tartalmához vagy harmadik fél videóihoz kapcsolódó megtekintések, megjelenítések vagy kattintások számát sem közvetlenül, sem közvetve, sem automatikusan (például robotok, botnetek használatával) (ii) nem hatalmazhat fel vagy ösztönözhet bármely harmadik felet, beleértve az anyagi ösztönzést is, hogy tegye ugyanezt, (iii) nem alkalmazhat olyan szoftvereket, ésszerűtlen vagy aránytalanul nagy terhelést jelent a Szolgáltató hálózatára vagy infrastruktúrájára nézve nem élhet vissza bármilyen bejelentési, megjelölési, panasztételi, vitatási vagy fellebbezési eljárással, beleértve hamis, megalapozatlan beadványokat.

  3. Felhasználó szavatol, hogy a feltöltött tartalom vírusoktól vagy más káros összetevőktől mentesek. 

  4. Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy automatikusan megakadályozza azon videók másolatainak újbóli feltöltését, amelyek eltávolítását már egyszer Jogellenes tartalomként ítélt meg.

  5. A Szolgáltató nem felel semmilyen esetben sem (i) a szolgáltatás elérésében és/vagy használatában az internet természetéből fakadó meghibásodásokért, (ii) vagy kötelezettségei vis maiorból eredő mulasztásáért.

  6. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a következőkért:

(a) a Felhasználóknál esetlegesen elszenvedett közvetett vagy következményes veszteségek, beleértve (i) a (közvetlenül vagy közvetve) elmaradt haszont; (ii) a goodwill vagy az üzleti hírnév elvesztése; (iii) a lehetőség elvesztése; vagy (iv) az elszenvedett adatvesztés; vagy

(b) minden olyan veszteség vagy kár, amely a következők miatt következhet be: (i) a szolgáltatásban esetlegesen végrehajtott változtatások, vagy a szolgáltatás (vagy annak bármely funkciója) nyújtásának végleges vagy ideiglenes leállítása;(ii) a szolgáltatás Felhasználók általi használata által fenntartott vagy továbbított tartalom és egyéb kommunikációs adatok törlése, megsemmisülése vagy tárolásának elmulasztása, vagy (iii) Felhasználó jelszavát vagy fiókadatait nem kezeli bizalmasan.

  1. Felhasználó a tartalom www.videa.hu weboldalon keresztül történő feltöltésével kifejezetten szavatolja, hogy nem tölt fel Jogellenes tartalmat, azaz olyan tartalmat, amely sérti a (32-39) pontban meghatározott korlátozásokat, és rendelkezik minden szükséges joggal és/vagy felhatalmazással és/vagy hozzájárulással a szerzői jog tulajdonosától/tulajdonosaitól és/vagy bármely más érintett jogtulajdonostól, és kifizetett minden jogdíjat vagy egyéb díjat megfizetett a tartalma feltöltéséhez és terjesztéséhez szükséges engedélyek alapján.

  2. A jelen dokumentumban foglaltak nem zárják ki vagy korlátozzák a Szolgáltató felelősségét olyan esetekre, amelyek jogszabály alapján nem zárhatóak ki.

  3. Szolgáltató nem felelős a Felhasználó által tárolt információért, azzal a feltétellel, hogy: (i) a Szolgáltatónak nincsen tényleges tudomása jogellenes tevékenységről vagy jogellenes tartalomról, és – ami a kárigényeket illeti – nincsen tudomása olyan tényekről vagy körülményekről, amelyek nyilvánvalóan jogellenes tevékenységre vagy jogellenes tartalomra utalnának; vagy (ii) a Szolgáltató, amint ilyenről tudomást szerez, haladéktalanul intézkedik a jogellenes tartalom eltávolításáról vagy az ahhoz való hozzáférés megszüntetéséről.

  4. Ha büntetőeljárás során a bíróság az elektronikus adat ideiglenes hozzáférhetetlenné tételét rendelte el, Szolgáltató az elrendelésről szóló határozat kézhezvételétől számított egy munkanapon belül intézkedik az elektronikus úton közzétett jogellenes adat visszaállítható módon történő eltávolításáról.

  5. Ha büntetőeljárás során a bíróság az elektronikus adat végleges hozzáférhetetlenné tételét rendelte el, Szolgáltató az elrendelésről szóló határozatnak a bírósági végrehajtó általi átadásától számított egy munkanapon belül intézkedik az elektronikus úton közzétett jogellenes adat végleges módon történő eltávolításáról.

  6. A Szolgáltató nem felel a neki fel nem róható okkal összefüggésben keletkezett hibákért és ezek következményeiért, ilyen lehet például az internetes hálózatban keletkezett technikai meghibásodás vagy kimaradás, bármilyen eredetű technikai leállás, szünet, információs rendszerek biztonságát sértő magatartások, mások által elhelyezett romboló alkalmazások vagy programok (például: vírusok vagy hacker tevékenységek).

  7. Szolgáltató karbantartás, meghibásodás és annak elhárítása érdekében, elháríthatatlan külső ok bekövetkezése miatt, és annak elhárítása érdekében vagy jogszabály által feljogosított szerv rendelkezése alapján jogosult szüneteltetni a Szolgáltatást, amelyek ideje alatt a Szolgáltatás nem elérhető, ezt a Felhasználó tudomásul veszi és elfogadja.

  8. Szolgáltatás igénybe vevője a Polgári Törvénykönyv szerződésszegéssel okozott károkért való felelősségre vonatkozó szabályaival összhangban kérhet kártérítést a Szolgáltatótól a digitális szolgáltatásokról szóló EU rendelet szerinti kötelezettségek Szolgáltató, mint közvetítő szolgáltató általi megsértése miatt elszenvedett bármely kárért vagy veszteségért.

Bejelentés

  1. Szolgáltató lehetővé teszi a szolgáltatás keretében elérhető olyan információk bejelentését, amely a „Bejelentő” a szerint Jogellenes tartalomnak minősül.

  2. Bejelentő köteles az alábbi adatok megadására: (i) szóban forgó tartalom miért minősül jogellenes tartalomnak; (ii) a tartalom pontos elektronikus helyének egyértelmű megadása; (iii) a bejelentést tevő magánszemély vagy szervezet neve és e-mail-címe; (iv) nyilatkozat, amely megerősíti, hogy a bejelentést tevő magánszemély vagy szervezet jóhiszeműen jár el, és a bejelentésben szereplő információk és állítások pontosak és hiánytalanok.

  3. Szolgáltató indokolatlan késedelem nélkül elküldi a bejelentés kézhezvételének megerősítését a Bejelentő részére, valamint a bejelentés kivizsgálását követően hozott döntéséről, és a jogorvoslati lehetőségekről tájékoztatja a Bejelentőt.

  4. Szolgáltató a Felhasználóval szemben az alábbi korlátozásokat alkalmazhatja, amennyiben a Tartalom jogellenes tartalom vagy nem felel meg a szerződési feltételeiknek: (i) szolgáltatás igénybe vevője által nyújtott egyes tartalom láthatóságának korlátozása, ideértve a tartalom eltávolítása, a tartalomhoz való hozzáférés megszüntetése vagy a tartalom hátrasorolása; (ii) szolgáltatásnyújtás teljes vagy részleges felfüggesztése vagy megszüntetése; (iii) a szolgáltatást igénybe vevő fiókjának felfüggesztése vagy megszüntetése.

  5. Felfüggesztett felhasználói fiók esetén a Felhasználó nem tud belépni és azon olyan szolgáltatásokat igénybe venni, amely regisztrált felhasználói fiókhoz kötött.

  6. A Szolgáltató egyoldalúan jogosult megítélni, hogy valamely felhasználói Tartalom a jelen Általános Felhasználási Feltételek rendelkezéseibe ütközik-e, önmagában jogsértő-e vagy tartalmában jogsértésre utal.

  7. Amennyiben a Szolgáltató a Videa felhasználói fiókot felfüggeszti, megszünteti, akkor köteles erről a Felhasználót tájékoztatni, azzal, hogy a tájékoztatásban rögzíti, hogy milyen korlátozásokat alkalmaz vele szemben; a döntése meghozatala során figyelembe vett tényeket, körülményeket; miért minősül jogellenesnek az adott tartalom; a hivatkozott felhasználási feltételekre való utalás, valamint a jogorvoslati lehetőségeket.

  8. Amennyiben a Szolgáltatás igénybe vevője nem tartja megalapozottnak a döntést, amelyet a Szolgáltató a Jogellenes tartalom bejelentése alapján meghozott, vagy a Szolgáltató bármely arra vonatkozó döntését, hogy a Szolgáltatás igénybe vevője által közzétett tartalmat korlátozta vagy eltávolította, vagy a szolgáltatás Szolgáltatás igénybe vevője részére történő biztosítását vagy a fiókot felfüggessze vagy megszüntesse, a Szolgáltatás igénybe vevője 6 hónapon belül jogosult panaszt benyújtani.

  9. Szolgáltató a Felhasználó fiókjának megszüntetésekor az alábbi szempontokat veszi figyelembe: (i) a nyilvánvalóan jogellenes tartalmú elemek vagy a nyilvánvalóan megalapozatlan olyan bejelentések vagy panaszok abszolút száma, amelyeket egy adott időtartományon belül nyújtottak be; (ii) ezek relatív aránya az adott időtartományon belül a rendelkezésre bocsátott információk, illetve megtett bejelentések teljes számához képest; (iii) a visszaéléseknek – beleértve a jogellenes tartalmak jellegét is –, illetve azok következményeinek a súlyossága; (iv) a szolgáltatás igénybe vevőjének, az adott magánszemélynek, szervezetnek vagy panaszosnak a szándéka, amennyiben azt azonosítani lehet.

  10. A Felhasználó köteles a Szolgáltatónak, illetve minden érintett harmadik személynek megtéríteni minden olyan kárt, vagyoni hátrányt és költséget, amely amiatt vagy azzal összefüggésben merült fel, hogy a Felhasználó megszegte az Általános Felhasználási Feltételeket, a Szerződést vagy a Felhasználó megsértette az irányadó jogszabályokat vagy a Felhasználó megsértette bármely harmadik fél jogát. Amennyiben a Felhasználó magatartása következtében vagy azzal összefüggésben harmadik személy vagy bármely hatóság, illetve bíróság a Szolgáltatóval szemben bármilyen igényt támaszt, illetve eljárást indít, a Felhasználó – a jogszabályi keretek között és kivételek mellett – köteles közvetlenül helytállni, valamint minden a Szolgáltató által megkövetelt intézkedést megtenni és a Szolgáltatónak megtéríteni minden olyan kárt, vagyoni hátrányt és költséget, ami a Szolgáltatót a Felhasználó bármely jogellenes magatartása miatt vagy azzal összefüggésben éri. A Felhasználó felelőssége a Szolgáltatás használatával összefüggésben elkövetett jogsértésért a regisztráció megszűnését követően is fennáll a bűncselekmény elévülése/kártérítési igény elévülési idejéig A Felhasználó jogosult arra, hogy a Polgári Törvénykönyv szerződésszegéssel okozott károkért való felelősségre vonatkozó szabályaival összhangban kártérítést kérjen a Szolgáltatótól a digitális szolgáltatásokról szóló EU rendelet szerinti kötelezettségek Szolgáltató, mint közvetítő szolgálattó általi megsértése miatt elszenvedett bármely kárért vagy veszteségért.

Peren kívüli vitarendező testület eljárásának kezdeményezése:

  1. A Szolgáltatás igénybe vevője az Online Platform Vitarendező Tanácshoz, mint peren kívüli vitarendezési testülethez fordulhat. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a kérelmező a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését, illetve a belső panaszkezelési rendszert igénybe vegye. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság internetes honlapjáról elérhetők a további hatáskörrel rendelkező peren kívüli vitarendezési testületek, azok elérhetőségi adatai és hogy mely tárgykörben járhatnak el.

Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságnál hatósági eljárás kezdeményezése:

  1. Amennyiben a Felhasználó úgy ítéli meg, hogy a Szolgáltató Általános Felhasználási Feltételei, továbbá a jogellenesként jelentett tartalommal kapcsolatos döntése, vagy a felhasználói fiók felfüggesztésére/megszüntetésére, a felhasználói/Szolgáltatás igénybe vevőjei tartalom láthatóságára vonatkozó döntése, illetve intézkedése nem felel meg a Rendelet szabályainak, általános hatósági felügyeleti eljárást kezdeményezhet a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságnál (NMHH). A Rendelet és az internetes közvetítő szolgáltatások egyes szabályairól szóló 2023. évi CIV. törvény szabályainak Szolgáltató általi megsértése tárgyában bárki panaszt nyújthat be az Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság elnökéhez. A jogellenesként jelentett tartalommal kapcsolatos döntés, valamint a felhasználói fiók felfüggesztésére/megszüntetésére, a felhasználói/Szolgáltatás igénybe vevőjei tartalom láthatóságára vonatkozó döntés digitális szolgáltatásra vonatkozó szabálynak való megfelelése tárgyában tett panasz esetében az NMHH elnök eljárása megindításának feltétele, hogy a panaszos kimerítse a Szolgáltató belső panaszkezelési rendszere szerinti eljárási és jogorvoslati lehetőségeket.

Bírósági eljárás kezdeményezése:

  1. A Szolgáltatás igénybe vevője a szolgáltatással összefüggő jogviták rendezése érdekében a Polgári Perrendtartás szabályai szerint polgári peres eljárást indíthat a Szolgáltató ellen, így különösen ha a) a Szolgáltató a Rendelet szerződési feltételekre vonatkozó elvárásainak nem tesz eleget,  valamint b) a Szolgáltatás igénybe vevőit megillető, a Rendelet szerinti megfelelő jogorvoslati jogokat nem biztosítja, továbbá c) a jogellenesként jelentett tartalommal kapcsolatos döntésével szemben, és d) a Szolgáltatás használatához szükséges fiók felfüggesztésére/megszüntetésére, a felhasználói/Szolgáltatás igénybe vevőjei tartalom láthatóságára vonatkozó döntésével, illetve intézkedésével szemben, és e) a belső panaszkezelési rendszerben benyújtott panasz tárgyában hozott döntéssel szemben.

Szolgáltató eljárása jogsértő információs társadalommal összefüggő szolgáltatás esetén

  1. Az a jogosult, akinek a szerzői jogi törvény által védett szerzői művén, előadásán, hangfelvételén, műsorán, audiovizuális művén, adatbázisán fennálló jogát, továbbá a védjegyek és a földrajzi árujelzők oltalmáról szóló törvényben meghatározott, a védjegyoltalomból eredő kizárólagos jogát a Szolgáltató által hozzáférhetővé tett információ – ide nem értve a hozzáférhetővé tett információ szabványosított címét – sérti („Jogosult”), teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt értesítésével felhívhatja a Szolgáltatót a jogát sértő tartalmú információ eltávolítására.

  2. Az értesítésnek tartalmaznia kell: (i) a sérelem tárgyát és a jogsértést valószínűsítő tények megjelölését; (ii) a jogsértő tartalmú információ azonosításához szükséges adatokat; (iii) a Jogosult nevét, lakcímét, illetve székhelyét, telefonszámát, valamint elektronikus levelezési címét.

  3. Amennyiben a Jogosult meghatalmazottja útján jár el, az értesítéshez képviselet ellátására feljogosító teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt meghatalmazást is csatolni kell.

  4. Az értesítés Szolgáltató általi átvételétől számított 12 órán belül a Szolgáltató a Jogosult jogát sértő Felhasználó 3 munkanapon belül történő írásbeli tájékoztatása mellett köteles intézkedni az értesítésben megjelölt információhoz való hozzáférés nem biztosítása vagy az információ eltávolítása iránt, és feltüntetni, hogy az eltávolítás milyen jogosult jogsértést állító értesítése alapján történt.

  5. Szolgáltató köteles megtagadni az értesítés alapján a tartalomhoz való hozzáférés nem biztosítását vagy az információ eltávolítását, ha ugyanazon tartalom vonatkozásában ugyanazon jogosult vagy a jogosult meghatalmazottja értesítése alapján már eljárt, kivéve, ha az eltávolítást vagy a hozzáférés megtiltását bíróság vagy hatóság rendelte el.

  6. A Jogosult jogát sértő Felhasználó a tájékoztatás átvételétől számított 8 napon belül teljes bizonyító erejű magánokiratban vagy közokiratban a szolgáltatónál kifogással élhet az érintett információ eltávolításával szemben.

  7. A kifogásnak tartalmaznia kell: a) az eltávolított, illetőleg hozzáférhetetlenné tett információ azonosítását, ideértve azt a hálózati címet, ahol az korábban hozzáférhető volt, továbbá a Jogosult jogát sértő Felhasználó azonosító adatait; (i) a szolgáltató nevét,(ii) a szolgáltató székhelyét, telephelyét, ennek hiányában lakcímét, (iii) a szolgáltató elérhetőségére vonatkozó adatokat, különösen az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címét, (iv) ha a szolgáltató létrejöttét vagy tevékenysége gyakorlásának megkezdését jogszabály nyilvántartásba való bejegyzéshez köti, a szolgáltatót a nyilvántartásba bejegyző bíróság vagy hatóság megnevezését, és a szolgáltató nyilvántartásba vételi számát, (v) ha a szolgáltató tevékenységének gyakorlása jogszabály alapján engedélyköteles, ezt a tényt az engedélyező hatóság megnevezésével és elérhetőségi adataival, valamint az engedély számával együtt. b) indokolt nyilatkozatot arról, hogy az igénybe vevő által biztosított információ nem sérti a jogosult értesítésében megjelölt jogát.

  8. A Szolgáltató általi kifogás átvételekor a Szolgáltató haladéktalanul köteles az érintett információt újra hozzáférhetővé tenni, és erről a jogosultat a kifogás megküldésével értesíteni, kivéve, ha az eltávolítást vagy a hozzáférés megtiltását bíróság vagy hatóság rendelte el.

  9. Ha a Jogosult jogát sértő Felhasználó a jogsértést elismeri, vagy határidőben nem terjeszt elő kifogást vagy az nem tartalmazza az előírt adatokat, és nyilatkozatot, a szolgáltató az információhoz való hozzáférés nem biztosításának, illetve az információ eltávolításának hatályát köteles fenntartani.

  10. Ha a Jogosult az értesítés átvételétől számított 10 munkanapon belül az értesítés szerinti jogsértéssel kapcsolatos igényét abbahagyás és eltiltás iránti ideiglenes intézkedés iránti kérelmet is tartalmazó kereset vagy fizetési meghagyás iránti kérelem benyújtása útján érvényesíti vagy büntetőfeljelentést tesz, a szolgáltató a bíróság erre vonatkozó, ideiglenes intézkedést elrendelő határozatának kézhezvételétől számított 12 órán belül az információhoz való hozzáférést ismételten nem biztosítja, illetve az információt ismételten eltávolítja. A szolgáltató intézkedéséről a bírósági határozat másolatának megküldésével a a jogosult jogát sértő Felhasználót az intézkedés megtételétől számított 1 munkanapon belül értesíti.

  11. A Jogosult köteles a bíróság jogerős vagy véglegessé vált határozatáról, vagy az ügyészség vagy a nyomozó hatóság további jogorvoslattal nem támadható határozatáról – ideértve az ideiglenes intézkedés elrendelését vagy a kérelem elutasítását is – a szolgáltatót haladéktalanul értesíteni. A határozatban foglaltaknak a szolgáltató haladéktalanul köteles eleget tenni.

  12. A szolgáltató nem felelős az érintett információ eltávolításának vagy az ahhoz való hozzáférés nem biztosításának eredményes végrehajtásáért, amennyiben az eltávolítás vagy a hozzáférés nem biztosítása során a jogszabályoknak megfelelően és jóhiszeműen járt el.

Kiskorú jogosult személyiségi jogát sértő szolgáltatói eljárás

  1. Az a kiskorú, akinek személyiségi jogát a szolgáltató által hozzáférhetővé tett információ a megítélése szerint sérti („kiskorú jogosult”), vagy a cselekvőképtelen kiskorú jogosult esetében a törvényes képviselője teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt értesítésével, vagy a kiskorú jogosult, illetve törvényes képviselője azonosítására alkalmas más módon, így különösen ajánlott postai küldeményben felhívhatja Szolgáltatót a kiskorú jogosult személyiségi jogát sértő tartalmú információ eltávolítására. Korlátozottan cselekvőképes kiskorú jogosult személyiségi jogát sértő tartalmú információ esetén a kiskorú jogosult törvényes képviselője is felhívhatja az értesítéssel a Szolgáltatót a kiskorú jogosult személyiségi jogát sértő tartalmú információ eltávolítására. Az értesítésben meg kell jelölni annak indokait is, hogy a sérelmezett tartalom miért sérti a kiskorú jogosult személyiségi jogait.

  2. A jogsértés esetén az eljárást a fentiekben foglaltaknak megfelelően kell lefolytatni az alábbi eltérésekkel:

  3. a szolgáltató elutasíthatja a sérelmezett információ hozzáférhetetlenné tételét, ha a (13) bekezdés szerinti értesítésben megjelölt indokok alapján megalapozatlannak tartja a kiskorú személyiségi jogainak sérelmét.

  4. a szolgáltató nem köteles feltüntetni, hogy az eltávolítás mely jogosult jogsértést állító értesítése alapján történt,

  5. *  a szolgáltató az információhoz való hozzáférést akkor is köteles a (9) bekezdés rendelkezéseinek megfelelően meggátolni, illetve az információt ismételten eltávolítani, ha a kiskorú jogosult vagy törvényes képviselője értesíti a jogsértéssel kapcsolatos nyomozás elrendeléséről,

  6. a szolgáltató az információ eltávolításának hatályát köteles fenntartani akkor is, ha a beazonosításához szükséges adatok hiányában a jogosult jogát sértő Felhasználó értesítése nem lehetséges,

  7. a szolgáltatónak a jogosult jogát sértő Felhasználót a kiskorú jogosultnak, illetve törvényes képviselőjének felhívásáról egy munkanapon belül kell értesítenie,

(15) Ha a szolgáltató nem tesz eleget a kötelezettségeinek, vagy az e elutasítja a kérelmet, a kiskorú jogosult vagy a törvényes képviselője a kiskorú személyiségi jogai vélelmezett megsértése miatt a Kerekasztalhoz fordulhat.

Belső panaszkezelési rendszer folyamat

  1. Szolgáltató belső panaszkezelési eljárását bárki igénybe veheti az alábbi esetekben:

(i) a Tartalom esetleges eltávolítására, hozzáférhetőségének megszüntetésére vagy láthatóságának korlátozására vonatkozó szolgáltatói döntés esetén; (ii) a Szolgáltatás igénybe vevőjének nyújtott szolgáltatás esetleges részleges vagy teljes felfüggesztésére vagy megszüntetésére vonatkozó döntések esetén; (iii) a Szolgáltatás igénybe vevője fiókjának esetleges felfüggesztésére vagy megszüntetésére vonatkozó döntések esetén; d) a Szolgáltatás igénybe vevője által nyújtott Tartalomhoz kapcsolódó monetizálás esetleges felfüggesztésére, megszüntetésére vagy más módon történő korlátozására vonatkozó döntések esetén.

  1. A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díjat Szolgáltató nem számít fel, és a döntést követő 6 (hat) hónapig igénybe vehető a Szolgáltatást igénybe vevő számára.

  2. A panasz kivizsgálást, kezelését, valamint a panaszok nyilvántartási, rögzítési feladatait a Szolgáltató ügyfélszolgálata végzi.

  3. A panasz kivizsgálását követően Szolgáltató választervezetet küld, és értesíti a Felhasználót álláspontjáról, mely választervezet tartalmazza a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményét, Szolgáltató intézkedését, illetve a panasz elutasítása esetén a jogorvoslattal kapcsolatos tájékoztatást.

  4. A panasz elintézésének határideje a Szolgáltató által a panasz átvételét követő 15 munkanap, de Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban kivizsgálja a panaszt és kérésre tájékoztatást nyújtson az ügy aktuális állásáról.

  5. Amennyiben Szolgáltatás igénybe vevője a panaszra adott válasszal nem ért egyet, akkor panaszát újra előterjesztheti a Szolgáltatónál a rendelkezésre álló bizonyítékok, érvek Szolgáltató részére történő megküldésével egyidejűleg.

  6. Ebben az esetben az ügyfélszolgálat a panasz érkeztetését követően a jogi osztállyal való konzultációt követően elkészíti a választervezetet, amelyet megküld a panaszos számára.

  7. Amennyiben a Szolgáltatás igénybe vevője a korábban előterjesztett, a Szolgáltató által elutasított panasszal azonos tartalommal ismételten panaszt terjeszt elő, Szolgáltató a válaszadási kötelezettségét a korábbi válaszlevelére történő hivatkozással, valamint a panasz elutasítása esetén nyújtandó tájékoztatás megadásával teljesíti.

  8. A Panasz elintézési határidejének kezdőnapja a Panasz közlését illetve beérkezését követő nap.

  9. Panaszt a felhasználó elektronikusan tehet, azzal, hogy Szolgáltató elektronikus úton tájékoztatja a Felhasználót.

Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

  1. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület a Budapesti Békéltető Testület (címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., telefon: 06-1-488-2131, e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu, honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/.

  2. A fogyasztó lakóhelye szerinti illetékes békéltető testület(ek): https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül

  1. Az Európai Bizottság egy internetes felületet, az online vitarendezési platformot (OVR platform) működteti azon fogyasztók számára, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet, azaz egy alternatív vitarendezési testületet a panasz kezelésére. A természetes személy fogyasztók beregisztrálhatnak, így a honlapon keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. A portálon a Felhasználó és a Szolgáltató, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

Fogyasztóvédelmi hatóság eljárása

  1. Amennyiben a Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztók panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes megyei kormányhivatalokhoz fordulhatnak. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag és a https://fogyasztovedelem.kormany.hu/api/item/filepreview/9747/b202919da73db87382bd2ecb98d48e18.pdf honlapon.

Hirdetések közzétételére vonatkozó szabályok

  1. hirdetés”: valamely jogi vagy természetes személy üzenetének népszerűsítésére szolgáló információ, függetlenül attól, hogy kereskedelmi vagy nem kereskedelmi célokat szolgál, amelyet egy online platform megjelenít az online interfészén a kifejezetten az ilyen információ népszerűsítéséért fizetett ellentételezés fejében

  2. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy Szolgáltatás bármely tartalmi elemén hirdetést, saját szolgáltatásait bemutató vagy egyéb tartalmat helyezzen el.

  3. Az elektronikus hirdetéshez kapcsolódóan Szolgáltató egyértelmű tájékoztatást ad

a) az elektronikus hirdetés e jellegéről, amint az hozzáférhetővé válik az igénybe vevő számára;

b) az elektronikus hirdető, illetve elektronikus hirdetés elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű egyéni kommunikációs eszköz útján történő küldése esetén a valós feladó személyéről, amint az hozzáférhetővé válik az igénybe vevő számára;

c) az eladásösztönző ajánlat – így különösen az árengedmény, ráadás, illetve ajándék – ilyen jellegéről, igénybevételének feltételeiről;

d) az eladásösztönző vetélkedő vagy nyereményjáték ilyen jellegéről, az abban való részvétel feltételeiről.

Szolgáltató a www.videa.hu weboldalon közzétett hirdetésekkel kapcsolatban a https://mediaworks.hu/hirdetesi-aszf/ weboldalon nyújt tájékoztatást.

Vegyes

  1. Jelen Általános Felhasználási Feltételek minden szolgáltatást igénybe vevő számára érvényes.

  2. Szolgáltató jogosult a jelen Általános Felhasználási Feltételeket – www.videa.hu felületén történő előzetes tájékoztatása mellett – egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépés időpontját követően a szolgáltatás első használata alkalmával válnak hatályossá.

  3. Amennyiben jelen Általános Felhasználási Feltételek bármely rendelkezése részben vagy egészben érvényét veszti, a rendelkezés érvénytelensége az egész Általános Felhasználási Feltételek érvényességét nem érinti, a szerződés illetve annak többi része változatlan tartalommal továbbra is kötelezően érvényben marad. Ahol alkalmazható, a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek hatályba az érvénytelen pontok helyett.

  4. Jelen Általános Felhasználási Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024. május 3.